NEDERLANDS (English version below)

1. Algemeen

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en  bestellingen geplaatst bij of uitgevoerd door Pro Gear bv - Plezantstraat 395b, 9100 Sint-Niklaas - BE 0848 554 515.
  2. Bij aankoop van een product of aanmaak van een herstelling wordt de klant verondersteld de algemene verkoopsvoorwaarden te kennen en te aanvaarden. Deze kunnen op eenvoudig verzoek via e-mail naar info@progear.be opgevraagd of geraadpleegd op www.progear.be worden.
  3. Alle klachten omtrent facturen zijn alleen geldig wanneer ze binnen de 8 dagen na factuurdatum aangetekend worden toegestuurd.
  4. Alle goederen blijven eigendom van Pro Gear bv tot volledige betaling van de facturen waarop ze betrekking hebben.
  5. Alle facturen zijn onmiddellijk betaalbaar. Door het ondertekenen van de offerte verklaart de klant zich uitdrukkelijk akkoord met de door Pro Gear bv vooropgestelde betalingsmodaliteiten. Er wordt geen korting contant toegestaan. Een betalingstermijn na factuurdatum kan alleen wanneer bepaald door en bij voorafgaandelijk akkoord van Pro Gear bv. Iedere factuur die onbetaald blijft op de vastgestelde vervaldag wordt, van rechtswege en zonder ingebrekestelling, vermeerderd met een interest van 5% per maand, aangerekend op elke 10de van de maand. Na ingebrekestelling wordt het schuldsaldo verhoogd met 15%, met een minimum van € 125,00 en een maximum van € 3.500,00.
  6. In geval van geschillen is alleen de rechtbank van het gerechtelijk arrondissement Oost-Vlaanderen bevoegd, terwijl al onze overeenkomsten beheerst worden door het Belgisch recht.

 

2. Specifieke voorwaarden

2.1. Offertes 

  1. In principe blijven offertes 14 dagen geldig.
  2. Offertes zijn niet bindend  tenzij na wederzijdse uitdrukkelijke aanvaarding en dit binnen de voorziene offertetermijn.
  3. Bij overmacht, zoals sterk schommelende prijzen, het stopzetten van een bepaald model, technische problemen met een product, het niet leverbaar worden van een product, kan Pro Gear bv een offerte herroepen en een alternatief aanbieden.

 

2.2. Bestellingen, leveringen en transport 

  1. Pro Gear bv kan altijd en zonder reden een bestelling weigeren, maar enkel binnen de 3 werkdagen na de bestelling.
  2. Leveringstermijnen zijn steeds onder voorbehoud en kunnen nooit reden zijn tot schadevergoeding indien deze niet worden nagekomen.
  3. De klant kan enkel zijn bestelling annuleren indien deze nog niet verzonden is (indien in voorraad) of nog niet besteld werd bij de leverancier (indien niet in voorraad).
  4. Het transportrisico is steeds voor de klant. Alle eventuele transportschade moet gemeld worden binnen de 24u na ontvangst en moet gemeld worden aan de transporteur.

 

2.3. Herstellingen 

  1. Pro Gear bv heeft geen eigen beslissingsrecht over de garantie. De garantie is afhankelijk van de leverancier en een claim tot herstelling binnen garantie kan dus enkel bepaald worden na bepaling van de leverancier.
  2. Elke herstelling binnen garantie en dus kosteloos voor de klant wordt onmiddellijk uitgevoerd zonder overleg met de klant. Voor elke herstelling buiten garantie en dus met kosten voor de klant wordt steeds een bestek opgemaakt dat goedgekeurd dient te worden door de klant voordat er wordt overgegaan tot herstelling.
  3. Alle communicatie over herstellingen gaat per e-mail. Na bevestiging dat het herstelde toestel klaar staat voor afhaling dient dit binnen 3 maanden te worden afgehaald. Na 3 maanden wordt het toestel automatisch eigendom van Pro Gear bv.
  4. Als na het ontvangen van een bestek de herstelling geweigerd wordt door de klant, worden er steeds bestek- en retourkosten gerekend ten bedrage van 100 euro, btw inbegrepen. De klant kan ervoor kiezen om de bestek- en retourkosten niet te betalen, dan wordt het toestel eigendom van Pro Gear bv.
  5. Bij een herstelling buiten garantie zijn alle transportkosten van de klant naar Pro Gear bv en naar de externe hersteldienst steeds op rekening van de klant.

 

2.4. Technieker ter plaatse

  1. Werkuren van de technieker die ter plaatse komt, worden gerekend per begonnen uur, de verplaatsing wordt per kilometer gerekend, de rijtijden zijn niet betalend.
  2. Bij ieder bezoek wordt er minimum 1 uur aangerekend, ook al is de interventie korter.
  3. Pro Gear bv is niet verantwoordelijk voor ongevallen of schade ter plaatse. De klant is steeds verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving.

 

2.5. Garanties

  1. Alle door Pro Gear bv verkochte producten komen met een standaard fabrieksgarantie van 2 jaar met uitzondering van verbruiksproducten en producten waarvan de slijtage logisch is en geen onderwerp kan maken voor garantie.
  2. De garantie op een product is maximaal de aankoopwaarde van het product. Pro Gear bv verbindt zich ertoe een product te vervangen, te herstellen of te crediteren. Of een garantiegeval hersteld, vervangen of gecrediteerd wordt, wordt enkel bepaald door Pro Gear bv. Extra schadevergoedingen zoals transport, arbeidsloon, gemiste opbrengsten,... worden nooit vergoed in geval van garantie.
  3. Wanneer de klant componenten koopt bij Pro Gear bv om producten te herstellen, dan doet hij dit op eigen risico. Er is geen garantie en geen retourrecht op componenten.

 

2.6. Gebruik

  1. Pro Gear bv verkoopt hoogwaardige technologische toestellen waarbij correct en veilig gebruik uitermate belangrijk zijn.
  2. Pro Gear bv kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het ontbreken van handleidingen, het ontbreken van veiligheidslabels of het verkeerd gebruik van veiligheidsinstellingen.
  3. Er wordt verwacht van de klant dat deze handelt als een voorzichtig en redelijk persoon. In geen enkel geval is Pro Gear bv verantwoordelijk voor schade en/of letsels, veroorzaakt door producten of toestellen die bij/door Pro Gear bv aangekocht, geplaatst of uitgeleend werden.
  4. Pro Gear bv is niet verantwoordelijk voor de softwarelicenties of rechten die mogelijk nodig zijn voor een toestel.

 

2.7. Retour

  1. Annuleren van een bestelling: de klant kan enkel zijn bestelling annuleren indien deze nog niet verzonden is (indien in voorraad) of nog niet besteld werd bij de leverancier (indien niet in voorraad).
  2. Retourneren binnen 14 dagen: De klant kan binnen de 14 dagen na ontvangst het product retourneren. De retour is ten laste van de klant. Wij crediteren het geretourneerde product bij ontvangst indien het toestel in originele staat en in de originele verpakking wordt terugbezorgd. Het ontbreken van verpakkingsmateriaal of handleiding zorgt voor een automatische verlieswaarde van minstens 20%. Bij het ontbreken van onderdelen wordt de volledige waarde van de onderdelen aangerekend of kan de retour geweigerd worden.
  3. Retourneren na 14 dagen : Dit kan alleen na overleg met en waardebepaling door Pro Gear bv.

 

2.8. Tarieven

  1. Tarieven per 1/11/2024 (geldig tot volgende herziening, prijzen ex btw)
  • Werkuren technieker ter plaatse: 75 euro per uur
  • Transport technieker ter plaatse: 0,95 euro/km
  • Werkuren technieker: 20 euro per begonnen kwartier

 

2.9. Pro klanten

  1. Klanten die zich inschrijven als pro klant en overeenkomsten afsluiten of aankopen doen voor hun beroepsactiviteiten, vallen niet onder de consumentenwet. Dit heeft belangrijke gevolgen voor het retourrecht, de garantie en de transportkosten. Wij informeren u graag over de specifieke voorwaarden als pro klant.

 

3. GDPR

Wet op de Privacy:

  1. Pro Gear bv houdt enkel gegevens bij van klanten die voorkomen in het boekhoudsysteem. Bij aanmaak van een offerte of het plaatsen van een bestelling wordt de aanvrager steeds beschouwd als klant en gaat uitdrukkelijk akkoord met de algemene en specifieke voorwaarden. Pro Gear bv zal op geen enkel moment persoonsgegevens verzamelen via surfgedrag op onze websites. Gegevens van online betalingen worden alleen bewaard voor zover deze relevant zijn voor de boekhouding.
  2. In ons boekhoudsysteem worden persoonsgegevens, adresgegevens, offertes, bestelbonnen, leverbons, facturen en e-mailcommunicatie bewaard. Pro Gear bv gebruikt deze gegevens enkel voor verwerking van de door de klant gevraagde opdracht en om mailings te sturen, zowel per post als per e-mail.
  3. De klant kan op ieder moment zijn gegevens opvragen en laten aanpassen waar nodig. Dit kan op eenvoudig verzoek via e-mail.
  4. Pro Gear bv zal deze gegevens nooit delen met derden, uitgezonderd in het geval van herstellingen, dropshipping en third-party oplossingen voor het verzenden van mailinglijsten. In deze uitzonderingsgevallen rust de verantwoordelijkheid voor gegevensverwerking van deze en enkel deze gegevens bij deze derden.
  5. Gegevens op de social media kanalen van Pro Gear bv worden door Pro Gear bv niet gecontroleerd noch opgeslagen, noch gebruikt.
  6. Indien de klant geen mailing meer wenst te ontvangen, dan kan dit aangegeven worden via eenvoudig verzoek onderaan elke mailing. De gegevens blijven in onze boekhouding, maar worden niet meer gebruikt voor mailings.
  7. Pro Gear bv zal het nodige doen om de gegevens van klanten te beschermen tegen diefstal en zal steeds onmiddellijk de klant op de hoogte brengen indien niet aan de bescherming voldaan is kunnen worden.

ENGLISH

1. General

  1. These terms and conditions apply to all services and orders placed with or executed by Pro Gear bv - Plezantstraat 395b, 9100 Sint-Niklaas - BE 0848 554 515.
  2. When purchasing a product or requesting a repair, the customer is assumed to know and accept the terms and conditions. These can be requested by e-mail to info@progear.be or requested or consulted on www.progear.be.
  3. All complaints regarding invoices are only valid if they are sent by registered mail within 8 days of the invoice date.
  4. All goods remain the property of Pro Gear bv until full payment of the invoices to which they relate.
  5. All invoices are immediately payable. By signing the quotation, the customer expressly agrees to the payment terms set by Pro Gear bv. No cash discount is allowed. A payment term after the invoice date is only possible when determined by and with the prior agreement of Pro Gear bv. Any invoice that remains unpaid on the set due date will, by operation of law and without notice of default, be increased by an interest of 5% per month, charged on every 10th of the month. After notice of default, the debt balance will be increased by 15%, with a minimum of € 125.00 and a maximum of € 3,500.00.
  6. In the event of disputes, only the court of the judicial district of Oost-Vlaanderen has jurisdiction, while all our agreements are governed by Belgian law.


2. Specific conditions

2.1. Offers 

  1. In principle, quotes remain valid for 14 days.
  2. Quotations are not binding unless mutually expressly accepted within the specified quotation period.
  3. In the event of force majeure, such as strongly fluctuating prices, the discontinuation of a particular model, technical problems with a product, or the unavailability of a product, Pro Gear bv may revoke a quotation and offer an alternative.


2.2. Orders, deliveries and transport 

  1. Pro Gear bv can always refuse an order without reason, but only within 3 working days after the order.
  2. Delivery times are always subject to change and can never be a reason for compensation if they are not met.
  3. The customer can only cancel his order if it has not yet been shipped (if in stock) or has not yet been ordered from the supplier (if not in stock).
  4. The transport risk is always for the customer. Any possible transport damage must be reported within 24 hours of receipt and must be reported to the carrier.


2.3. Repairs 

  1. Pro Gear bv has no own right to decide on the warranty. The warranty depends on the supplier and a claim for repair within the warranty can therefore only be determined by the supplier.
  2. Any repair within warranty and therefore free of charge for the customer will be carried out immediately without consultation with the customer. For any repair outside warranty and therefore with costs for the customer, a quote will always be drawn up that must be approved by the customer before any repair is carried out.
  3. All communication about repairs is by e-mail. After confirmation that the repaired device is ready for collection, it must be collected within 3 months. After 3 months, the device automatically becomes the property of Pro Gear bv.
  4. If the repair is refused by the customer after receiving an estimate, there will always be an administration and return fee of 100 euros, VAT included. The customer can choose not to pay the administration and return fee, in which case the device becomes the property of Pro Gear bv.
  5. In the event of a repair outside the warranty period, all transport costs from the customer to Pro Gear bv and to the external repair service are always charged to the customer.


2.4. Technician on site

  1. Working hours of the technician who comes on site are charged per hour started, travel is charged per kilometer, driving times are not paid working hours.
  2. A minimum of 1 hour will be charged for each visit, even if the intervention is shorter.
  3. Pro Gear bv is not responsible for accidents or damage on site. The customer is always responsible for a safe working environment.


2.5. warranties

  1. All products sold by Pro Gear bv come with a standard 2-year manufacturer's warranty, with the exception of consumables and products whose wear and tear is logical and cannot be subject to warranty.
  2. The warranty on a product is at most the purchase value of the product. Pro Gear bv always commits to replace, repair or credit a product. Whether a warranty case is repaired, replaced or credited, is determined solely by Pro Gear bv. Additional damages such as transport, labor, lost revenue, ... are never reimbursed in case of warranty.
  3. When the customer buys components from Pro Gear bv to repair products, he does this at his own risk. There is no warranty and no right of return on components.


2.6. Correct & safe use

  1. Pro Gear bv sells high-quality technological devices for which correct and safe use is extremely important.
  2. Pro Gear bv cannot be held responsible for the lack of manuals, the lack of safety labels or the incorrect use of safety settings.
  3. The customer is expected to act as a prudent and reasonable person. In no event shall Pro Gear bv be liable for damage and/or injuries caused by products or devices purchased, installed or loaned by/from Pro Gear bv.
  4. Pro Gear bv is not responsible for any software licenses or rights that may be required for a device.


2.7. Return

  1. Cancelling an order: the customer can only cancel his order if it has not yet been shipped (if in stock) or has not yet been ordered from the supplier (if not in stock).
  2. Returns within 14 days: The customer can return the product within 14 days after receipt. The return is at the expense of the customer. We credit the returned product upon receipt if the device is returned in its original condition and in the original packaging. The absence of packaging material or manual results in an automatic loss of value of at least 20%. In the event of missing parts, the full value of the parts will be charged or the return may be refused.
  3. Returns after 14 days: This is only possible after consultation with and valuation by Pro Gear bv.


2.8. Rates

  1. Rates as of 1/11/2024 (valid until next revision, prices excluding VAT)
  • Technician's working hours on site: 75 euros per hour
  • On-site transport technician: 0.95 euros/km
  • Technician's working hours: 20 euros per quarter of an hour started


2.9. Pro customers

  1. Customers who register as pro customers and conclude agreements or make purchases for their professional activities are not covered by the consumer law. This has important consequences for the right of return, the warranty and the transport costs. We will be happy to inform you about the specific conditions as a pro customer.


3. GDPR

Privacy Act:

  1. Pro Gear bv only keeps data of customers that appear in the accounting system. When creating a quote or placing an order, the applicant is always considered a customer and explicitly agrees to the general and specific conditions. Pro Gear bv will never collect personal data via surfing behavior on our websites. Data from online payments are only stored to the extent that they are relevant to the accounting.
  2. In our accounting system,personal data,address details, quotes, order forms, delivery notes, invoices and e-mail communication are stored. Pro Gear bv uses this data only for processing the order requested by the customer
  3. The customer can request his data at any time and have it adjusted where necessary. This can be done by simple request via e-mail.
  4. Pro Gear bv will never share this data with third parties, except in the case of repairs, dropshipping and third-party solutions for sending mailing lists. In these exceptional cases, the responsibility for data processing of this and only this data rests with these third parties.
  5. Data on the social media channels of Pro Gear bv are not checked, stored or used by Pro Gear bv.
  6. If the customer no longer wishes to receive mailings, this can be indicated via a simple request at the bottom of each mailing. The data will remain in our accounting, but will no longer be used for mailings.
  7. Pro Gear bv will take the necessary steps to protect customer data against theft and will always immediately inform the customer if the protection cannot be met.